DERS ÇALIŞIRKEN BİR AMAÇ NASIL BELİRLENİR?


1. DERS ÇALIŞIRKEN BİR AMAÇ NASIL BELİRLENİR?

Hızlı Okuma Eğitimcisi Peter Kump'ın Anlayarak Hızlı Okuma kitabına göre ders çalışırken bir amaç şu şekilde belirlenir:


Öğrencimiz, işletme kitabındaki 20 sayfalık bölümden sorumluydu. Bu ilk ödev değildi; daha önce de çok sayıda ödev vardı ve her hafta, o haftanın okumasından 20 soruluk bir sınav oluyordu. Birçok seçeneği vardı.

Bölümün sonunda bir bölüm özeti, okumayla ilgili kavram sözlüğü ya da sorular varsa önce bunlar okunmalı ve bölüme bir rehber olarak kullanılmalı. Bunlardan sonra neyin önemli olduğunu size yazar anlatacaktır. Bazı okuyucular en sona bakmanın bir nevi kopya çekme olduğunu düşünüyorlar ki bu çok saçmadır. Amacınız öğrenmektir ve bunu etkin şekilde yaptığınız sürece sorun yoktur.

Bölüm özeti ya da soru yoksa başka yaklaşımlar vardır. Sınavı öğretmenin bakış açısıyla düşünün: Ne tür sorular sorardı? Ayrıntılar mı, kavramlar mı, problem çözme mi? Sınavı siz yapsaydınız ne sorardınız? Her sayfa için iyi bir soru arayabilirsiniz. (20 soru, 20 sayfa ya da uygun şekilde ayarlayın.) Bölüm, birbirine eşit ya da eşit olmayan uzunlukta beş ana kısım içerebilir. Her kısmın ana fikirlerini ya da demek istediğini bulmaya çalışın. Bu, materyali ne bilgi düzeyiyle okumaya ve çalışmaya ihtiyaç duyduğunuza karar vereceğiniz andır.


2. Okumada Bilgi Düzeyleri

1. Kitabın tezi ya da ana fikri, 
2. Her bölümün ana fikri, 
3. Bölümler içindeki alt başlıkların ana fikri, 
4. Çoğu paragrafın ana fikri, 
5. Her paragraf içindeki ayrıntılar (ezberleme). 

Yorumlar

Popüler Yayınlar