SATIŞ YAPMAYA DAİR
Birçoğumuz günümüzde mesleğimiz gereği ya da okul harçlığımızı
çıkartmak için bir şeyler satma gereği duyarız. Bunun için de birtakım ikna
tekniklerinden faydalanırız. Hem ikna tekniklerini kullanarak hem de satış
alanında deneyim ve bilgi sahibi olursak daha başarılı bir satış
gerçekleştirebiliriz. O halde şu bilgileri aklımızdan çıkartmamak gerekir:
1. Öncelikle satış yapmada duygusallığın ön planda olduğunu ve
müşterimizin duygularını yönetebilmemiz
için onun bilinçaltına hipnotik bir dil kullanarak oraya ulaşmamız gerektiğini
unutmamalıyız.
2. Bilgi, beceri ve tavır kavramlarının satış yapmadan çok önemli
üç yeti olduğunu bilmeliyiz.
3. İşletmemizde çalışan satıcılara 10- 15 gün sürebilecek
oryantasyon eğitimleri sayesinde onlara satış yapılan ürünler, karşımızdaki
rakipler, bulunduğumuz piyasa, olduğumuz pazara dair bilgiler öğretebiliriz.
4. Satış yapan kişinin yeteneğinin ve farklılığının kaynağı bilgi
değildir.
5. Satış tavrınız, kazanan olmanızda belirleyici bir etkidir.
6. Müşteri okuma tavrınızı deneyimleriniz, bilgileriniz, gösterdiğiniz sabır, işinizdeki azminiz,
verdiğiniz tepkileriniz özelliklerinizden oluşur.
7. Müşterileriniz satacağınız ürünü alırken kendilerini
kandırılmamış ve mutlu hissetmek isterler. Bu yüzden satış yaparken onların
bilinçaltına hitap edin.
8. Karşınızdaki müşteriler artık daha sorgulayıcılar, daha
bilgililer, daha araştırmacılardır. Bu yüzden onlara doğru bilgi sunmaya özen
gösterin.
9. Satış alanınızı, müşterilerinizin duygularına, düşüncelerine, beklentilerine ve inançlarına
yoğunlaştırın. Ve bu dört özelliğin değişken olabileceğini unutmayın.
Yorumlar
Yorum Gönder