SATIŞ YAPMAYA DAİR



Birçoğumuz günümüzde mesleğimiz gereği ya da okul harçlığımızı çıkartmak için bir şeyler satma gereği duyarız. Bunun için de birtakım ikna tekniklerinden faydalanırız. Hem ikna tekniklerini kullanarak hem de satış alanında deneyim ve bilgi sahibi olursak daha başarılı bir satış gerçekleştirebiliriz. O halde şu bilgileri aklımızdan çıkartmamak gerekir:

 

1. Öncelikle satış yapmada duygusallığın ön planda olduğunu ve müşterimizin  duygularını yönetebilmemiz için onun bilinçaltına hipnotik bir dil kullanarak oraya ulaşmamız gerektiğini unutmamalıyız.

2. Bilgi, beceri ve tavır kavramlarının satış yapmadan çok önemli üç yeti olduğunu bilmeliyiz.

3. İşletmemizde çalışan satıcılara 10- 15 gün sürebilecek oryantasyon eğitimleri sayesinde onlara satış yapılan ürünler, karşımızdaki rakipler, bulunduğumuz piyasa, olduğumuz pazara dair bilgiler öğretebiliriz.

4. Satış yapan kişinin yeteneğinin ve farklılığının kaynağı bilgi değildir.

5. Satış tavrınız, kazanan olmanızda belirleyici bir etkidir.

6. Müşteri okuma tavrınızı deneyimleriniz, bilgileriniz,  gösterdiğiniz sabır, işinizdeki azminiz, verdiğiniz tepkileriniz özelliklerinizden oluşur.

7. Müşterileriniz satacağınız ürünü alırken kendilerini kandırılmamış ve mutlu hissetmek isterler. Bu yüzden satış yaparken onların bilinçaltına hitap edin.

8. Karşınızdaki müşteriler artık daha sorgulayıcılar, daha bilgililer, daha araştırmacılardır. Bu yüzden onlara doğru bilgi sunmaya özen gösterin.

9. Satış alanınızı, müşterilerinizin duygularına,  düşüncelerine, beklentilerine ve inançlarına yoğunlaştırın. Ve bu dört özelliğin değişken olabileceğini unutmayın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar