MESLEKİ İLETİŞİM BECERİLERİ

 




Mesleki İletişim Becerileri

 

Her insanın yaşam biçimi farklı olduğu için mesleki deneyim, mesleki bilgi ve bilgi gibi kavramlara yükledikleri anlam da farklı olacaktır. Bu yüzden iletişim en temel amacı; hem insanlar arasında hem de kurumlar arasında pozitif ilişkilerin kurulması ve bu durumun devam etmesini sağlamaktır.

 

Mesleki ilişki genel olarak müşteri ile gerçekleşirken diğer yandan hem çalışılan kurumdaki yöneticiler ile  hem de çalışma arkadaşları ile de kişilerarası iletişime bağlı olarak şekillenir.

 

Mesleki beceriler değerlendirilirken çalışanlarda şu kriterler aranmaktadır;

1. Kişinin mesleki bilgisi,

2. Dışarıya yansıttığı görünüşü,

3. Çalışanın kişiliği,

4. Kişinin güvenilirliği,

5. Kişinin etkili iletişim becerisi

gibi kriterler sıralanabilir.


 



 

 

Eğer mesleğiniz gereği hedef bir kitle ile yüz yüze iletişim kurmak durumundaysanız hedef kitle ile etkin bir iletişim kurabilmeniz için aşağıdaki kriterleri dikkate almalısınız;

 

1.  Kendinizin farkında olmalı ve kendinizi çok iyi tanımalısınız,

2. Kendinizdeki duyguları, düşünceleri ,tutumları çok iyi bilmelisiniz,

 

3. İletişim kurarken kendinizde yanlış gördüğünüz tutumları değiştirmeyi denemelisiniz,

4. Kendinizdeki olumlu özellikleri ve güçlü yönlerinizi geliştirin,

5. Karşınızdaki kişileri anlama becerinizi yani empati becerinizi geliştirmelisiniz,

6.  duygularınızı rahat bir şekilde ifade edebilmek için kendinizi geliştirmelisiniz,

7. İletişim konusunda kendinizi geliştirmelisiniz,

 

8. Çalıştığınız ortamda hem müşterileri hem de çalışma arkadaşlarınızı oldukları gibi kabul etmeli, onların duygu ve düşünceleri konusunda onlarla empati kurabilirsiniz,

9. Kendi kararlarınızı başınıza gelen durumu da dikkate alarak kendiniz vermelisiniz,


 



 

10. Başınıza gelen sorunlara çözümler üretmeli, eğer yaşadığınız sorunu kendiniz çözemiyorsanız başkalarından yardım istemekten çekinmemelisiniz,

11. Eğer karşınızdaki insanlar sizi anlamadıysalar onların size soru sormalarına izin veriniz,

12. İnsanları takdir etmeye, tebrik etmeye özen gösterin,

13. Eğer karşınızdaki insanlar sizi takdir etmek, tebrik etmek isterlerse izin veriniz,

14. Eğer işittiğiniz düşüncelere katılmıyorsanız bile saygı gösteriniz,

15. Hangi durumlarda uzman rolünüzü takınacağınızı iyi bilmelisiniz,

16. Hangi durumlarda karşınızdaki kişileri rahatlatacağınızı, onlara güven vermeniz gerektiğini iyi tahmin etmelisiniz,

17. İyi bir dinleyici ve iyi bir gözlemci olmaya özen gösteriniz,

18. İletişim esnasında yaşanacak sorunları tatlı dille çözmeye özen gösteriniz.

 

Olumlu ilişkiler kurabilmeniz dileğiyle…

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar