MESLEKİ İLETİŞİM BECERİLERİ
Mesleki İletişim Becerileri
Her insanın
yaşam biçimi farklı olduğu için mesleki deneyim, mesleki bilgi ve bilgi gibi
kavramlara yükledikleri anlam da farklı olacaktır. Bu yüzden iletişim en temel
amacı; hem insanlar arasında hem de kurumlar arasında pozitif ilişkilerin
kurulması ve bu durumun devam etmesini sağlamaktır.
Mesleki
ilişki genel olarak müşteri ile gerçekleşirken diğer yandan hem çalışılan kurumdaki
yöneticiler ile hem de çalışma
arkadaşları ile de kişilerarası iletişime bağlı olarak şekillenir.
Mesleki beceriler
değerlendirilirken çalışanlarda şu kriterler aranmaktadır;
1. Kişinin
mesleki bilgisi,
2. Dışarıya
yansıttığı görünüşü,
3.
Çalışanın kişiliği,
4. Kişinin
güvenilirliği,
5. Kişinin
etkili iletişim becerisi
gibi
kriterler sıralanabilir.
Eğer mesleğiniz
gereği hedef bir kitle ile yüz yüze iletişim kurmak durumundaysanız hedef kitle
ile etkin bir iletişim kurabilmeniz için aşağıdaki kriterleri dikkate almalısınız;
1. Kendinizin farkında olmalı ve kendinizi çok
iyi tanımalısınız,
2. Kendinizdeki
duyguları, düşünceleri ,tutumları çok iyi bilmelisiniz,
3. İletişim
kurarken kendinizde yanlış gördüğünüz tutumları değiştirmeyi denemelisiniz,
4.
Kendinizdeki olumlu özellikleri ve güçlü yönlerinizi geliştirin,
5.
Karşınızdaki kişileri anlama becerinizi yani empati becerinizi
geliştirmelisiniz,
6. duygularınızı rahat bir şekilde ifade
edebilmek için kendinizi geliştirmelisiniz,
7. İletişim
konusunda kendinizi geliştirmelisiniz,
8. Çalıştığınız
ortamda hem müşterileri hem de çalışma arkadaşlarınızı oldukları gibi kabul
etmeli, onların duygu ve düşünceleri konusunda onlarla empati kurabilirsiniz,
9. Kendi
kararlarınızı başınıza gelen durumu da dikkate alarak kendiniz vermelisiniz,
10. Başınıza
gelen sorunlara çözümler üretmeli, eğer yaşadığınız sorunu kendiniz
çözemiyorsanız başkalarından yardım istemekten çekinmemelisiniz,
11. Eğer
karşınızdaki insanlar sizi anlamadıysalar onların size soru sormalarına izin
veriniz,
12. İnsanları
takdir etmeye, tebrik etmeye özen gösterin,
13. Eğer karşınızdaki
insanlar sizi takdir etmek, tebrik etmek isterlerse izin veriniz,
14. Eğer
işittiğiniz düşüncelere katılmıyorsanız bile saygı gösteriniz,
15. Hangi
durumlarda uzman rolünüzü takınacağınızı iyi bilmelisiniz,
16. Hangi
durumlarda karşınızdaki kişileri rahatlatacağınızı, onlara güven vermeniz
gerektiğini iyi tahmin etmelisiniz,
17. İyi bir
dinleyici ve iyi bir gözlemci olmaya özen gösteriniz,
18.
İletişim esnasında yaşanacak sorunları tatlı dille çözmeye özen gösteriniz.
Olumlu ilişkiler kurabilmeniz dileğiyle…
Yorumlar
Yorum Gönder