Yetenek Yönetimi Ve Yetenek Yönetiminin Faydaları

 





Yetenek yönetimi, insan kaynakları yönetimi departmanı için önemlidir. Yetenek yönetiminin tanımını yapmadan önce yetenek kavramından bahsedeyim.


1.Yetenek Nedir?


Türk Dil Kurumu'na göre yetenek; bireyin bir işi yapabilmesi için onu anlama veya o işi yapmaya kabiliyetinin olması durumudur. Ayrıca bireyin bir duruma uymasına yönelik doğuştan kendisinde bulunan gücü veya kapasitesidir.


2. Yetenek Yönetimi Nedir?


Yetenek yönetimi, bir işletmenin devamlılığını sürdürebilmesi için işletmenin ihtiyacı olacağı yetenekli çalışanları keşfetmek ve hem çalışanların hem de yetenekli personellerin  yeteneklerini geliştirmelerine ve arttırmalarına imkan sağlayan bir sistem olarak tanımlanabilir.


3. Yetenek Yönetiminin Faydaları Nelerdir?


1. İşletmeye daha yüksek karlılık sağlamak,

2.  İşletmeye rekabet ettiği diğer rakiplere karşı rekabet avantaj sağlamak,

3.  Piyasadaki yetenekli insanlar ile çalış olanağı yaratmak,

4.  İşletmedeki çalışanların motivasyonlarını arttırmak,

5.  İşletmedeki çalışanların işletmeye olan bağlılıklarını arttırmak,

6.  İşletmeye daha yaratıcı çalışanları dahil etmek,

7.  İşletmedeki yetenekli çalışanlara nazaran daha az yetenekli çalışanların yetenekli çalışanları örnek almasını sağlayarak performans artışını sağlamak,

8.  İşletme dışında kalan yetenekli insanları işletmeye çekebilmek için işletmeyi cazip hale getirmeye yardımcı olmak,

9.   İşletmedeki çalışanları iç müşteri şeklinde görerek onlara müşterilere davranılan şekilde bir yaklaşımda bulunmaktır.


KAYNAK : İstanbul İşletme Enstitüsü / Yetenek Yönetimi Eğitimi / Selin ANTALYA

Yorumlar

Popüler Yayınlar