Yazı İle Etkili İletişim Kurabilmek

 




Yazı yoluyla kurulacak iletişimin etkili olabilmesi için bazı hususları göz önünde bulundurmamız gerekebilir. Bu hususlar;

1. Nasıl ki sözlü iletişimde isteklerimizi net ve belirgin bir şekilde ifade edebiliyorsak, yazı yolunu kullanırken de isteklerimizi ve kuracağımız cümleleri net ve belirgin bir şekilde belirtmeli ve kullanmalıyız.

2. Yazmaya başladığınız andan ve bitirdiğiniz ana kadar ana amacınızdan sapmayın ve ana amacınızı aklınızda bulundurmaya çalışın.

3. Kiminle ve / veya kimlerle iletişim kuracaksanız tartışacağınız konuya yönelik genel bir bakış sağlamaya çalışın.

4. Yazacağınız mesaj, tez, sunum, proje vs. gibi yazılarda fikirlerinizi başlık ve alt başlıklar kullanarak kategorize edin. hem siz ne anlattığınızı daha iyi görebilirsiniz hem de karşınızdaki kişiler sizi daha kolay anlayabilirler.

5. Eğer yazacağınız şeyler soyut fikirler ise bu fikirlerin daha iyi anlaşılabilmesi için somut örneklere sık sık yer verin.

6. Yazacağınız metinlerde şekil, grafik ve tablolar kullanmanız gerekiyorsa yer verin. Gerekmiyorsa yani sırf metniniz dolu görünsün diye kullanmayın. Çünkü gereksiz grafik ve tablolar hem dikkatin çabuk dağılmasına neden olacak hem de boşuna göz yoracaktır.

7. Yazdığın yazılarda söylediklerinizi düzenli olarak özetlemeye çalışın. Böylelikle ne söyleyeceğiniz aklınızda daha çabuk yer edinir.

8. Yazmaya başlamadan önce birçok taslak hazırlayacağınızı göz önünde bulundurun.

9. Yazınızı bitirdikten sonra objektif bir şekilde tekrar gözden geçirin. Çünkü yazım hatası, noktalama işareti hatası veya dil bilgisi hatası yapmış olabilirsiniz. Eğer bu hatalar varsa yazınızı göndermeden veya sunmadan önce düzeltin


Yorumlar

Popüler Yayınlar