İKİ DAKİKA KURALI

 







Hepimiz gerek günlük hayatımızda gerekse iş hayatımızda  yapacağımız işler konusunda hem paniğe hem de üşengeçliğe kapılırız. Böyle durumlarda bazen gaza gelip kendimize birtakım yapılacaklar listesi hazırlarız lakin onda da başarılı olamayız. Bunun için ortaya atılmış bir kural var. Bu kuralın adı 'İki dakika kuralı.' Bu kuralın ilham kaynağı olarak David ALLEN'in Getting Things Done kitabı öne sürülmüştür.

Bu kuralın amacı; yapılması istenen, beklenen, listelenen işlerin hem bir an önce yapılmasını sağlamak hem de her insanda olan erteleme alışkanlığının azalmasını sağlamaktır.





İki dakika kuralı iki aşamadan oluşmaktadır:

1.Yapılacak iş iki dakikadan az ise hemen yapılmalı!

2. Eğer yapılacak iş iki dakikadan fazla ise o işin iki dakikalık kısmı yapılmalı!


İki dakika kuralına alışmak için bu kuralı her yapılacak işe uygulamamız gerekmektedir. Örneğin; sevmediğimiz bir dersin ödevini yapacaksak her gün veya her saat başı iki dakikamızı bu işe ayırmalıyız. Her iki dakikamızı  bu işe ayırdığımızda işin çoğunluğunu yapmış olduğumuzu göreceğiz.


Özetle ertelediğimiz işleri bir an önce bitirmek istiyorsak hemen harekete geçmeli ve iki dakika kuralını yapılacak işlerimize uygulamalıyız.



Kaynakça: https://medium.com/@tariquinho/erteleme-aliskanli-ina-karsi-2-daki-ka-kurali-6d14f227911c

Yorumlar

Popüler Yayınlar