SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

 





1.Sosyal Medya Nedir?

 

Sosyal medya, kullanıcıların, markaların, işletmelerin paylaşım yaptıkları, hem kişisel sayfalar hem de kurumsal sayfalar açarak dijital içerik oluşturdukları, fikirlerini, gelişen olaylara yönelttikleri  bakış açılarını, günlük yaşamlarını, fotoğraflarını  veya reklamlarını  çevresindekilerle paylaştıkları online bir ağ olarak tanımlanabilir.

 

1.1. Sosyal Medyanın Önemi

 

Sosyal medyanın markalar, işletmeler için öneminden bahsedecek olursam sosyal medya ile markalar, işletmeler ürü ve hizmetlerini hedef kitlelerine, potansiyel müşterilerine kolayca ulaştırabilirler.  Markalar, hedef kitlelerine, potansiyel müşterilerine sosyal medya aracılığı ile kolayca ulaşıp onlarla iletişim kurabilirler.




 

2. Sosyal Medya Yönetimi

 

sosyal medya yönetimi, sosyal medyanın nasıl kullanılacağını,hangi adımlar atılarak müşterilere ulaşılacağını, onlarla iletişim kurulacağını, hesapların nasıl büyümesi gerektiğini, içerik üretimi ve hitap yönetiminin nasıl olması gerektiğini , olası risklere, beklenmedik durumlara karşı alınması gereken önlemlerin, stratejilerin belirlenmesini sağlayan yönlendirme şeklidir.

 

2.1.  Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmaktadır?

 

1.  Hedef kitle belirlenerek,

2. Rakip analinizi yapılarak,

3 İçerik üretimi ve paylaşımı yapılarak,

4. Reklam yapılarak olmaktadır.


1. Hedef Kitle

 

Hedef kitle dediğimiz kişiler bizim potansiyel müşterimiz ,çalışanlarımız, paydaşlarımızdır. Bunun için ilk olarak ulaşmak istediğimiz hedef kitleyi  belirlemeli, yaş, cinsiyet, konum, meslek gibi kategorilere ayırmalı ve bu kategorilere uygun ürün ve hizmet sunulmalıdır.

 

2. Rakip Analizi

 

Rakip analizinden kasıt, onların zayıf yönlerini bulup o alanda kendi markamızı geliştirip pazarda büyük pay alma çabasıdır. Bunun için rakiplerimizin reklamlarını, içeriklerini, web sitelerini, ürün ve hizmetlerini dikkatli bir şekilde incelemeli ve analiz etmeliyiz. Ayrıca sosyal medyada öne çıkmak ve rekabet üstünlüğü kazanmak istiyorsak sosyal medyada rakiplerimizden daha fazla aktif olmalıyız.

 

3. İçerik

 

Özgün içerikler üretmeli sosyal medya hesaplarınızı etkili bir şekilde kullanmalısınız. Paylaşımlarınız ürün ve hizmetinize uygun olmalı, markanızı yansıtmalı, anlaşılır ve estetik olmalıdır. Hedef kitleye yönelik paylaşımlar yapılmalıdır.

 

4. Reklam

 

Yapacağımız reklamlar ile ürün ve hizmetlerimiz birçok kişi tarafından daha bilindik olur ve ürün ve hizmetlerimiz daha çok kişiye ulaşır. Ürünlerimizin satışı artar.

 

Kaynak : Sosyal Medya Yönetime Giriş, Sosyal Medya Temel Bilgiler / Yağız Gürbüz

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar