SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
1.Sosyal
Medya Nedir?
Sosyal medya, kullanıcıların, markaların,
işletmelerin paylaşım yaptıkları, hem kişisel sayfalar hem de kurumsal sayfalar
açarak dijital içerik oluşturdukları, fikirlerini, gelişen olaylara yönelttikleri
bakış açılarını, günlük yaşamlarını, fotoğraflarını
veya reklamlarını çevresindekilerle paylaştıkları online bir ağ
olarak tanımlanabilir.
1.1.
Sosyal Medyanın Önemi
Sosyal medyanın markalar, işletmeler için öneminden
bahsedecek olursam sosyal medya ile markalar, işletmeler ürü ve hizmetlerini
hedef kitlelerine, potansiyel müşterilerine kolayca ulaştırabilirler. Markalar, hedef kitlelerine, potansiyel
müşterilerine sosyal medya aracılığı ile kolayca ulaşıp onlarla iletişim
kurabilirler.
2.
Sosyal Medya Yönetimi
sosyal medya yönetimi, sosyal medyanın nasıl
kullanılacağını,hangi adımlar atılarak müşterilere ulaşılacağını, onlarla
iletişim kurulacağını, hesapların nasıl büyümesi gerektiğini, içerik üretimi ve
hitap yönetiminin nasıl olması gerektiğini , olası risklere, beklenmedik
durumlara karşı alınması gereken önlemlerin, stratejilerin belirlenmesini sağlayan
yönlendirme şeklidir.
2.1. Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmaktadır?
1. Hedef
kitle belirlenerek,
2. Rakip analinizi yapılarak,
3 İçerik üretimi ve paylaşımı yapılarak,
4. Reklam yapılarak olmaktadır.
1.
Hedef Kitle
Hedef kitle dediğimiz kişiler bizim potansiyel
müşterimiz ,çalışanlarımız, paydaşlarımızdır. Bunun için ilk olarak ulaşmak
istediğimiz hedef kitleyi belirlemeli,
yaş, cinsiyet, konum, meslek gibi kategorilere ayırmalı ve bu kategorilere
uygun ürün ve hizmet sunulmalıdır.
2.
Rakip Analizi
Rakip analizinden kasıt, onların zayıf yönlerini
bulup o alanda kendi markamızı geliştirip pazarda büyük pay alma çabasıdır. Bunun
için rakiplerimizin reklamlarını, içeriklerini, web sitelerini, ürün ve
hizmetlerini dikkatli bir şekilde incelemeli ve analiz etmeliyiz. Ayrıca sosyal
medyada öne çıkmak ve rekabet üstünlüğü kazanmak istiyorsak sosyal medyada rakiplerimizden
daha fazla aktif olmalıyız.
3.
İçerik
Özgün içerikler üretmeli sosyal medya hesaplarınızı
etkili bir şekilde kullanmalısınız. Paylaşımlarınız ürün ve hizmetinize uygun
olmalı, markanızı yansıtmalı, anlaşılır ve estetik olmalıdır. Hedef kitleye
yönelik paylaşımlar yapılmalıdır.
4.
Reklam
Yapacağımız reklamlar ile ürün ve hizmetlerimiz
birçok kişi tarafından daha bilindik olur ve ürün ve hizmetlerimiz daha çok
kişiye ulaşır. Ürünlerimizin satışı artar.
Yorumlar
Yorum Gönder