Ben Dili Ve Sen Dili Özellikleri


 





Ben Dili Özellikleri

 

1. Ben dili genel olarak davranışa yöneliktir.

2. Alıcı konumundaki kişiye mesajı veren taraf ile ilgili bilgi verir.

3. Ben dilini kullanan kişide benlik saygısı oluşmasına ve bu saygının gelişmesine yardımcı olur.

4. Gönderen konumundaki kişide yardım etme isteği oluşturur.

5. Ben dilini çoğunlukla atılgan kişiler kullanır. Ayrıca ben dili atılgan insanların oluşumuna yardımcı olur.

 

 

Sen Dili Özellikleri

 

1. Sen dili genel olarak kişiye yöneliktir.

2. Sen dilini kullanan kişiye kendisi ile ilgili bilgi vermektedir.

3. Sen dilini kullanan kişinin benlik saygısının zedelenmesine veya yok olmasına neden olur.

4.  Taraflar arasında öfke, nefret duygularının oluşmasına neden olur.

5. Sen dili genel olarak ya çekingen insanların oluşmasına ya da tam tersine saldırgan insanların oluşmasına neden olur.

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar