KİŞİSEL SİSTEMLER
KİŞİSEL
SİSTEMLER
Kişisel sistemler beş gruba ayrılmaktadır. Bunlar :
1.
Planlama Sistemi
2.
Enformasyon Sistemi
3.
İletişim Sistemi
4.
Mali Sistem
5.
Kişisel Liderlik Sistemi
1.
Planlama Sistemi
Planlama sisteminde önemli olan zamanınızı görev ve
hedeflerinizi gerçekleştirmek için nasıl kullandığınızdır. Zamanı verimli
kullanabilmek için elektronik planlayıcı, kağıt planlayıcı , iş takvimi ,
yapışkan notlar kullanabilirsiniz.
2.
Enformasyon Sistemi
Enformasyon sistemi, ilgilendiğiniz konu ile
ilgilidir. Burada ayrıntılı yazılı kağıtlar yazabilir, bant kayıtları yapabilir
ve sekreter notları oluşturuyor olabilirsiniz.
3.
İletişim Sistemi
İletişim sistemi, başkaları ile nasıl etkileşim
kurduğunuz (e- posta, telefon) ile ilgilenir. Bu sistemde mektuplar, raporlar, e-postalar,
fakslar, sabit hatlı telefonlar, tle sekreter kullanılabilir.
4. Mali Sistem
Mali sistem, planlama sistemi ve enformasyon
sistemlerinin karışımıdır. Bu sistemde mali hedeflerinizin , mali
stratejilerinizin, yatırımlarınızın , harcamalarınızın, planladığınız ve ortaya
çıkan gerçek sonuç arasındaki uyum önemlidir. Bu sistemde hedef ve stratejilerinizi
kaydetmek için bilgisayar, planlayıcı, elektronik banka defteri, kişisel
dijital asistan kullanabilirsiniz.
5.
Kişisel Liderlik Sistemi
Kişisel liderlik sistemi, yukarıda bahsedilen
sistemleri yararlı, çoğunu bir arada kullanabileceğiniz şekilde faydalandığınızı
kendinize gösterebildiğiniz sistemdir. Yukarıdaki sistemleri ne kadar faydalı
kullanırsanız kişisel liderlik sisteminiz o kadar gelişme eğilimi gösterir.
Yorumlar
Yorum Gönder