KİŞİSEL SİSTEMLER



KİŞİSEL SİSTEMLER

 

 

Kişisel sistemler beş gruba ayrılmaktadır. Bunlar :

 

1. Planlama Sistemi

2. Enformasyon Sistemi

3. İletişim Sistemi

4. Mali Sistem

5. Kişisel Liderlik Sistemi

 

 

1. Planlama Sistemi

 

Planlama sisteminde önemli olan zamanınızı görev ve hedeflerinizi gerçekleştirmek için nasıl kullandığınızdır. Zamanı verimli kullanabilmek için elektronik planlayıcı, kağıt planlayıcı , iş takvimi , yapışkan notlar kullanabilirsiniz.

 

 

2. Enformasyon Sistemi

 

Enformasyon sistemi, ilgilendiğiniz konu ile ilgilidir. Burada ayrıntılı yazılı kağıtlar yazabilir, bant kayıtları yapabilir ve sekreter notları oluşturuyor olabilirsiniz.

 

3. İletişim Sistemi

 

İletişim sistemi, başkaları ile nasıl etkileşim kurduğunuz (e- posta, telefon) ile ilgilenir. Bu sistemde mektuplar, raporlar, e-postalar, fakslar, sabit hatlı telefonlar, tle sekreter kullanılabilir.

 

 4. Mali Sistem

 

Mali sistem, planlama sistemi ve enformasyon sistemlerinin karışımıdır. Bu sistemde mali hedeflerinizin , mali stratejilerinizin, yatırımlarınızın , harcamalarınızın, planladığınız ve ortaya çıkan gerçek sonuç arasındaki uyum önemlidir. Bu sistemde hedef ve stratejilerinizi kaydetmek için bilgisayar, planlayıcı, elektronik banka defteri, kişisel dijital asistan kullanabilirsiniz.

 

5. Kişisel Liderlik Sistemi

 

Kişisel liderlik sistemi, yukarıda bahsedilen sistemleri yararlı, çoğunu bir arada kullanabileceğiniz şekilde faydalandığınızı kendinize gösterebildiğiniz sistemdir. Yukarıdaki sistemleri ne kadar faydalı kullanırsanız kişisel liderlik sisteminiz o kadar gelişme eğilimi gösterir.

 


Yorumlar

Popüler Yayınlar