GÖRSEL KİŞİLERİN ÖN PLANA ÇIKAN GENEL ÖZELLİKLERİ

 




İnsanlar görüntü, ses, his durumlarına göre görsel, işitsel ve dokunsal kişiler olarak üçe ayrılırlar. Bu üç gruba ayrılan insanların da birbirlerinden farklı özellikleri vardır. İlk grubumuz olan görsel kişilerden bahsetmek gerekirse bu kişiler dünyayı görüntüler ile algılayıp o yönde tepki verirler.  Görsel kişiler hızlı konuşurlar, hızlı konuşarak kendilerini daha kolay ifade ettiklerini düşünürler. Görsel kişiler genellikle konuşmalarında ‘göz kamaştırıcı’, ‘gözümün önünde’, ‘konuya yakından bakmak’ gibi mecazlardan faydalanırlar.

Görsel kişiler yürürken, bir iş yaparken daima hayal kurarlar ve bu yüzden sık sık kazalar yaşarlar.

Bu kişiler yenilikçi kişilerdir ve yaratıcılık konusunda ön plana çıkan kişilerdir.

Görsel kişilerin çalışma ortamları temiz, çalışma masaları ise daima düzenli olur.

Görsel kişilerin başarılı olabileceği mesleklere grafikerlik ve sinema yönetmenliği örnek olarak verilebilir.

Bu kişiler düşünürken gözlerinin önüne parça parça resimler, filmler geçebilmektedir.

Görsel kişiler mantıkları yerine sezgilerine güvenmeyi tercih ederler.

Görsel kişiler çevresindeki insanlar tarafından hayalperest olarak adlandırılırlar.

Genelde bu kişiler birisin dinlerken bir yandan bir kağıda bir şeyler çizmeyi de severler.

İş yaşamındaki girişimci ve politikacılar görsel kişilerden çıkmaktadır.

Görsel kişiler daima gelecekte olabilecek fırsatları veya gelecekte olabilecek problemleri düşünürler.

Görsel kişiler şahit oldukları olayları bir bütün olarak gördükleri için olaydaki ana ilişkilere ve bağlantılara odaklanırlar.

Görsel kişiler problemler karşısında çok çabuk kararlar verebilmektedirler. Çünkü problemin nedenlerini çabuk fark ederler.

Görsel kişiler genel olarak cesur kişilerdir ve risk almayı severler.

Görsel kişiler fikir yürütmek yerine o işi yapmayı bir an önce yapmak isterler.

 


Görsel Kişiler Nasıl İkna Edilir ?

 

Görsel kişileri ikna etmek istiyorsanız işin sonucunu görselleştirin. Görsel kişilerin sonucu görselleştirmelerine yardımcı olun. Çünkü bu kişiler bu sonucu doğru görürlerse bir karara varmak isterler. Bu kişiler sunduğunuz seçenekler ilgilerini çekerse harekete geçerler.

 

Görsel kişileri ikna etmeyi kolaylaştırmak için grafiklerden, tablolardan, görsellerden faydalanın.

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar